Káry-veteráni : Zemplín Veterán Rally 2012

Autor: Peter Molnár | 15.11.2013 o 16:25 | (upravené 15.8.2015 o 15:29) Karma článku: 4,34 | Prečítané:  1001x

"Prečo o tom podujatí píšeš až teraz ? Bolo už pred viac ako rokom.", pýtate sa. Mám tri dôvody... Pekne poporiadku vám ich vysvetlím a potom sa vrhneme na článok.

1.) Od minulého roku som mal neustále technické problémy s vložením všetkých fotografií z podujatia do tohto článku. Dodnes nechápem, v čom spočívali, napriek tomu, že som článok opakovane zmazal a potom ho začal tvoriť odznova. 2.) Zemplín Veterán Rally 2013 bola nanešťastie nečakane zrušená z organizačných dôvodov. Tohto roku som teda nemal príležitosť navštíviť podujatie a urobiť o ňom menšiu fotoreportáž. Takže predsa len dokončiť tú reportáž z predchádzajúceho ročníka sa zdalo ako druhé najlepšie riešenie... 3.) Vonku je už chladno a sychravo, ako sa na november patrí, a preto by som vám chcel priniesť nejaké fotografie z  obdobia letných horúčav, aby ste sa trochu ohriali. ;-) Príjemné prezeranie.

 

Dovolím si ešte poznamenať, že prednosť v článku dám autám, ktoré boli na tomto konkrétnom ročníku poprvýkrát, a autám, ktoré sú nejakým spôsobom zaujímavé alebo nezvyčajné. Pravidelných návštevníkov Zemplín Veterán Rally preto hľadajte hlavne v druhej polovici článku.

Ak máte čas a náladu, pokojne naštartujte a hor sa do prezerania fotiek...

 

Plagát podujatia

Plagát podujatia.

 

Začneme (už tradične) zástupom najstarších áut na zraze :

Najstaršie veterány

Najstaršie veterány

Ford T Runabout Roadster (1918)

Aj v roku 2012 dorazil na stretnutie dobre udržiavaný, takmer storočný Ford Model T. Tentokrát išlo o športovejší variant "Runabout Roadster", vyrobený v roku 1918.

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Ford T Runabout Roadster (1918)

Žiaľ, pri niektorých nasledujúcich autách som si buď nevšimol alebo nepoznačil výrobcu a typ, takže ak ich spoznáte, dajte mi prosím vedieť a doplním o nich údaje :

Tatra

Zelený veteránik, model z českej stálice Tatra...

Tatra

Tatra

...s červeným čalúnením interiéru...

Tatra

Tatra

Tatra

Kufor je síce ešte primalý na to, aby uniesol aj náhradné pneumatiky, ale stroj už aspoň má nejaký batožinový priestor. :-)

Tatra

Mosadzný veterán

Pri tomto nádherne mosadznom autíčku nemám žiaľ ani poňatia, o akú značku ide. Ale podarilo sa mi zmapovať dopodrobna, vrátane fotografií otvorenej prednej kapoty a motora :

Mosadzný veterán

Mosadzný veterán

Mosadzný veterán

Mosadzný veterán

Mosadzný veterán

Mosadzný veterán

V porovnaní s predchádzajúcimi dvomi autami nemá tento elegantný krpec ani kufor, ale má pôsobivé puzdro na uloženie náhradnej pneumatiky.

Mosadzný veterán

 

cerveno-cierny_veteran_08.jpg

Zbrojovka Brno vyrábala v rokoch 1924 až 1936 aj osobné a úžitkové automobily. Toto červeno-čierne okaté čudo je model Zbrojovka Brno Z 4, konkrétne 5. séria. Tento dobový "facelift" typu už bol oblejší a aerodynamickejší ako jeho skorší predchodca z pôvodnej, 1. série.

cerveno-cierny_veteran_10.jpg

cerveno-cierny_veteran_01.jpg

cerveno-cierny_veteran_07.jpg

cerveno-cierny_veteran_02.jpg

cerveno-cierny_veteran_03.jpg

cerveno-cierny_veteran_04.jpg

Blyští sa nádherne. Dôkladná starostlivosť o metalízu a pochrómované časti sa nádherne vyplatila. :-)

cerveno-cierny_veteran_06.jpg

cerveno-cierny_veteran_12.jpg

cerveno-cierny_veteran_05.jpg

Napriek krátkej existencii autovýroby v Zbrojovke Brno sa im podarilo navrhnúť a vyrobiť pekných pár modelov, vrátane tohto. :-)

Citroen 11CV

Tento návštevník už nebol celkom nový. Videl som ho už pri mojej návšteve zrazu v roku 2010.

Citroen 11CV

Ak ma pamäť neklame, ide o francúzsky výrobok. S najväčšou pravdepodobnosťou je to Citroen CV 11, súčasť série Citroen Traction Avant, vyrábanej v rokoch 1934-1957.

Citroen 11CV

A jeho širokánsky zadný nárazník vskutku nepozná mieru ! :-D

Citroen 11CV

Pri novších autách sa už nezhromažďali natoľko veľké hlúčiky zvedavcov ako pri kútiku parkoviska s najstaršími veteránmi, a tak som mal podstatne menšie časové a priestorové problémy adekvátne zdokumentovať jednotlivé typy :

Triumph Spitfire 1500

Začnime od športiakov. Jeden z modelov hájiacich britskú česť bol tento prekrásny Triumph Spitfire 1500.

Triumph Spitfire 1500

Skôr, než začal neslávny úpadok domácich britských značiek v 70. rokoch 20. storočia, Spojené kráľovstvo 60. rokov vyprodukovalo niektoré z najoslavovanejších ľahko stavaných cestných športiakov na svete.

Triumph Spitfire 1500

Hoci športové modely od Triumphu mali vždy menej výrazný medzinárodný "zvuk" než tie od Jaguara, motor a odpruženie Spitfiru 1500 nie sú po technickej stránke žiadne béčka.

Triumph Spitfire 1500

Triumph Spitfire 1500

Tento konkrétny kus bol vyrobený až v roku 1974, na konci zlatej éry klasických britských športiakov.

Triumph Spitfire 1500

Keď jeden kufor nestačí... ;-)

Fiat 124 Sport Spider

Neďaleko od Triumphu postával podobný, no sfarbením striebristý športiačik. Fiat 124 Sport Spider.

Fiat 124 Sport Spider

Fiat 124 Sport Spider

Kabriolet s príjemne aerodynamickým profilom.

Cadillac

Po Forde T bol asi najstarším modelom americkej výroby tento Cadillac. Žiaľ, presný typ sa mi nepodarilo zistiť.

Cadillac

Cadillac

Cadillac

Cadillac

Staršie americké korene prezrádzal nielen chýbajúci výstužný stĺpik medzi prednými a zadnými dverami...

Cadillac

...ale aj niektoré detaily sedadiel, volantu a prístrojovej dosky...

Cadillac

...a najmä kedysi šialene populárne ozdobné "plutvy" v zadnej časti karosérie...

Cadillac

Strieborný športiak

Jediné ďalšie auto, pri ktorom sa mi nepodarilo identifikovať ani značku výrobcu, ani konkrétny model, bol tento hranatejší striebristý športiak (pravdepodobne zo 70. rokov).

Strieborný športiak

Strieborný športiak

Strieborný športiak

Napriek tomu, že tvar prednej masky by zvádzal k takej predstave, v skutočnosti nejde o kabrioletový športový automobil.

Strieborný športiak

Český Fiat Bertone X1-9

Kabrioletové športiaky z posledných 40 rokov však mali viac ako adekvátne zastúpenie v podobe modelu Fiat Bertone X1-9, na dizajne ktorého pracovalo aj spomínané slávne talianske dizajnérske štúdio. A akoby nestačil jeden X1-9, na tomto ročníku sa zišli až dva ! Takmer identické, no jeden bol návštevníkom z Česka a druhý z Holandska. Tento prvý má českého majiteľa.

Český Fiat Bertone X1-9

Český Fiat Bertone X1-9

Český Fiat Bertone X1-9

Český Fiat Bertone X1-9

Český Fiat Bertone X1-9

A tu je X1-9 holandského majiteľa :

Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9

Holandský Fiat Bertone X1-9

Nasledujú zúčastnené modely od Škody :

Škoda 130 RS

Začnime rovno s najfrajerskejším - Škoda 130 RS, pripravená výraziť na preteky do kopca alebo najbližšiu rýchlostnú skúšku rally.

Škoda 130 RS

Škoda 130 RS

Škoda 130 RS

Škoda 130 RS

Škoda 130 RS

Veteránom je táto RSka aj v športovom slova zmysle. :-)

Škoda 1100 Tudor a Citroen 2CV

Modrá Škoda Tudor je na ZVR už dlhé roky pravidelným hosťom. Na tejto fotke sa usalašila vedľa novoprišelca, modro-bieleho Citroenu 2CV.

Škoda 1100-938 Tudor

"Modraňa" však nebola jediným Tudorom na podujatí. Okrem nej poctila zraz svojou návštevou aj táto biela Škoda 1100-938 Tudor.

Škoda 1100-938 Tudor

Škoda 1100-938 Tudor

Škoda 1100-938 Tudor

V nedávnej minulosti sa zúčastnila stretnutí veteránov aj v maďarskom Debrecíne.

Škoda 1100-938 Tudor

Škoda 1100-938 Tudor

Škoda 1100-938 Tudor

Zadné okienko síce spôsobuje cúvajúcemu vodičovi vrásky na čele, ale Tudor má vcelku elegantné, oblé pozadie...

Škoda 1100-938 Tudor

Škoda 1100 Tudor sanitka

Skupinku Tudorov uzatvárala táto zriedkavá sanitka, variant 1100-ky. Farba metalízy á la "slonovina".

Škoda 1100 Tudor sanitka

Škoda 1100 Tudor sanitka

Škoda 1200-955 Sedan (v pozadí Škoda Tudor)

Jeden z nástupcov Škody Tudor, Škoda 1200-955 (často prezývaná "Sedan"), bola zastúpená týmto bordovo-bielym kúskom.

Škoda 1200-955 Sedan

Škoda 1200-955 Sedan

Škoda 1200-955 Sedan

Škoda 1200-955 Sedan

Škoda 1200-955 Sedan

So zástupcami ďalšieho modelu z 50. rokov, Škodou 440 Spartak, sa akoby roztrhlo vrece :

skoda_440_spartak_cervena_svetlozelena_01.jpg

Svetlozelená...

skoda_440_spartak_cervena_svetlozelena_02.jpg

skoda_440_spartak_cervena_svetlozelena_03.jpg

skoda_440_spartak_cervena_svetlozelena_04.jpg

skoda_440_spartak_cervena_01.jpg

Bordovo červená...

skoda_440_spartak_cervena_02.jpg

Škoda 440 Spartak

Biela...

Škoda 440 Spartak

Škoda 440 Spartak

Škoda 440 Spartak

stare auta

Neďaleko oddychovala aj svetlomodrá Škoda Octavia Kombi zo 60. rokov.

Škoda Felícia

A rovesníčka z rovnakého obdobia, kabrioletová verzia Škody Felícia, si júlové slnko užívala plnými dúškami...

Škoda Felícia

Škoda Felícia

Škoda Felícia

Vracajúcimi sa návštevníkmi boli aj ďalší účastníci 6. ročníka z roku 2010, mikrobus Fiat 900E Panorama a policajný Moskvič.

Škoda 1000 MB

Škody 60. rokov uzatvárala táto krásna paradajkovo červená "embéčka".

Škoda 100

Vzhľadovo o čosi nudnejšia sivozelená 100-ka ohlasovala nástup 70. rokov...

Škoda 100

Škoda 100

Škoda 100

Škoda Citigo

Menší skok z minulosti škodoviek do ich súčasnosti predstavovala návšteva raného, predvádzacieho modelu mestského autíčka Škoda Citigo.

FSO Warszawa

Naša stará známa z predchádzajúcich ročníkov, tmavomodrá poľská FSO Warszawa, bola jediným autom, ktoré sa rozhodlo uniknúť júlovej horúčave a skryť sa do vstupnej haly Zemplín Shopping Center.

FSO Warszawa

Klimatizácia jej hádam prospela...

Wartburg 311 Limousine

Tatier 603 ste v reportážach z predchádzajúcich ročníkov ZVR už videli viacero. Prečo teda neskúsiť inú papalášsku limuzínu z ďalšej krajiny východného bloku ? Toto je ojedinelý Wartburg 311 Limousine, odvodený od štandardnej verzie 311-ky.

Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Fiat 131

Defilé "hranáčov" začínalo týmto bielym Fiatom 131...

Fiat 131

Fiat 131

Fiat 131

Ford Consul

...a pokračovalo Fordom Consul, s metalízou farby ľadového čaju...

Ford Consul

Ide konkrétne o Ford Consul tretej generácie, vyrábaný v 70. rokoch. Aby sa odlíšil od predchádzajúcich dvoch generácií, ktoré boli vzhľadovo v mnohom odlišné, nazývali ho aj Ford Granada.

Ford Consul

Ford Consul

Ford Consul

Ford Consul

Motorky a mopedy

Ani na 8. ročníku nemohli chýbať motocykle od výmyslu sveta.

Motorky a mopedy

Väčšina motoriek a ich batožinových miniprívesov boli známe tváre, ktoré zraz navštevujú pravidelne...

Motorky a mopedy

...medzi nimi i náš starý známy, "Kanárik"... :-)

Moped

Na návštevu prišla aspoň jedna československá Čezeta, s charakteristickým "kyklopím" svetlometom :

Nákladná verzia mopedu Čezeta

Ale ako vidíte, nebol to celkom klasický moped Čezeta...

Nákladná verzia mopedu Čezeta

...ale jeho nákladná verzia...

Nákladná verzia mopedu Čezeta

...v podobe takejto podivnej úžitkovej mototrojkolky s neveľkou korbou...

Nákladná verzia mopedu Čezeta

Nákladná verzia mopedu Čezeta

S hladkosťou väčšiny povrchu tejto Čezety ostro kontrastoval kostrovitý vzhľad zadnej nápravy.

Nákladná verzia mopedu Čezeta

Motorka so sajdkou

Motorka so sajdkou

Výkonné motorky so sajdkárou reprezentovalo toto desaťročia staré BMWčko.

Moped

Tento mopedík bol veľmi milo vyzerajúca vecička... :-)

Velorex Oskar (červený a žltý)

Zlatým klincom motocyklových podivností boli - ako inak - tieto dva Velorexy.

Velorex Oskar (červený a žltý)

Môžete im nadávať do mikroáut a "hadrplánov", ale Oskarovia sú napriek svojej neveľkej kabíne stále srdcom a dušou motocyklami.

Velorex Oskar (žltý)

Velorex Oskar (žltý)

Velorex Oskar (žltý)

Velorex Oskar (žltý)

Či už banánová príchuť...

Velorex Oskar (červený)

Velorex Oskar (červený)

...alebo malinová...

Velorex Oskar (červený)

...Velorex Oskar o svojích zanietených fanúšikov tak skoro neprijde... :-)

 

Podobné je to aj s ďalšou subkultúrou fanúšikov áut pôvodom z bývalého východného bloku :

Športový Trabant

Áno, nechýbal aspoň jeden legendárne versatilný Trabík. O vysokej upraviteľnosti auta svedčí aj športovejšia úprava tohto bordovo-fialového Trabantu.

Športový Trabant

Športový Trabant

Športový Trabant

A ďalšie nenáročné, zľudovelé auto, tentokrát "západného" pôvodu, zastupoval tento neskorší model slávneho Citroenu 2CV :

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Reportáž uzatvoríme prehliadkou malých i veľkých úžitkových automobilov, ktoré patria medzi pravidelných účastníkov michalovského zrazu :

Hasičský GAZ 69

Hasičská verzia GAZ-u 69.

Hasičský GAZ 69

Hasičský GAZ 69

Hasičský GAZ 69

Hasičský GAZ 69

Policajný Moskvič

Policajný Moskvič, v starších poznávacích farbách československej VB.

Policajný Moskvič

Policajný Moskvič

DKW Munga

Takmer 50 rokov stará DKW Munga, poloobojživelný vojenský terénny automobil.

DKW Munga

DKW Munga

DKW Munga

DKW Munga

Na sklápateľných korbových laviciach sa nájde miesta dosť...

DKW Munga

Výfuk je orientovaný dohora, aby sa nepoškodil počas brodenia riek.

DKW Munga

DKW Munga

 

Chevrolet El Camino (1983)

Korbové dodávočky šité na mieru farmárom zastupoval už tradične tento biely Chevrolet El Camino.

Chevrolet El Camino (1983)

Chevrolet El Camino (1983)

Odťahový Barkas B-1000

Tretí východonemecký exemplár na zraze, odťahová verzia dodávky Barkas B-1000.

Odťahový Barkas B-1000

Odťahový Barkas B-1000

Odťahový Barkas B-1000

Požiarnicka Praga RN

Väčšie nákladiaky československej výroby neostali v štichu. Reprezentovala ich pre požiarnikov upravená Praga RN z Klubu historických vozidiel Michalovce (KHVMI), hlavného organizátora podujatia.

 

----

Fotografie : (C) Peter Molnár - júl 2012

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

SVET

Šoky, nefunkčné lepidlo a Trump. Ako Rakúsko už deväť mesiacov volí prezidenta

Z víťazstiev sa už tešili, rozhodne sa až teraz.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?