reklama

Káry-veteráni : Zemplín Veterán Rally 2008

Ponúkam čerstvú (a pekne rozsiahlu) fotoreportáž z oficiálneho zrazu veteránov dnes ráno na Námestí Slobody v Michalovciach, ktorý sa uskutočnil v rámci 4. ročníka Zemplín Veterán Rally. Pokojne sa usaďte a vychutnávajte pohľad na viac aj menej zvyčajné káry z rokov 50.-tych - 80.-tych... :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Vlastníci a milovníci veteránov dorazili do Michaloviec z celého Slovenska a niekoľkí dokonca aj zo zahraničia. Prevažovali však členovia veterán-klubov z východu. Najstarším vystaveným vozidlom nebolo žiadne z áut, ale jedna z motoriek, konkrétne pretekársky model z roku 1938. Prevažná väčšina automobilov spadala do kategórií osobných a odprezentovala mnohé dobre známe modely domácich aj svetových automobiliek z už spomínaného obdobia rokov 50.-tych až 80.-tych.

Budeme postupovať prevažne podľa jendotlivých značiek automobilov a ako prvý si dáme jeden z najmladších modelov - Fiat Ritmo, vyrábaný od konca 70. rokov a typický pre 80. roky :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Ako mnohé talianske automobilky, aj Fiat sa snažil nenechať sa zahanbiť, keď šlo o športiaky...

Prezrime si teda sériu 120tiek, počnúc týmto 124 spiderom z roku 1973 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

A tu máme jeho bračeka, 125ku Coupé z roku 1971 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Tento robustnejší príbuzný je zas 128 Sport Coupé z roku 1972 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Určite sa už pýtate, či bude aj legendárny Fiat 600.

Ako inak :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Pekne paradajkový... :-)

Obďaleč sa medzi sebou naťahujú ďalší dvaja jeho súkmeňovci-bračekovci :

Obrázok blogu

Fiat 600 Abarth :

"Pche, ale ja som špeciálne upravený na čisto športové účely, kámo... Na mňa len tak hocikto nemá !"

Fiat 600 :

"Ty si s tým svojím nadutým egom nedáš nikdy pokoj, čo ?" :-P ;-))

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...a ich braček medzitým len ticho stál o niekoľko metrov ďalej... Asi zobral vážne chválenkárske reči športovejšie založeného Abartha a ozelenel od závisti... ;-)

Ako vidíte, Fiatov tu bolo tohto roku viac ako dosť - hotová fiatománia :

Obrázok blogu

Aby sme však nezabudli aj na ostatné autiaky... Alfa Romeo Spider sa už netrpezlivo dožaduje našej pozornosti :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

MG Morris C z konca 60. rokov, sa naopak, držal svojej pokojnej a chladnokrvnej anglickej povahy. Tak či onak tu o ňom priveľa ľudí doteraz nepočulo. Jeho tichá taktika sa vyplatila, návštevníci si ho radi obzreli : 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Potom sa aj trochu osmelil a začal zdvorilo konverzovať s bledou lady Oktáviou, ktorá má slabosť na britských džentlmenov :

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 ;-) 

Pri Morrisovi a Oktávke sa spokojne usalašila trochu robustná, no príjemne zelenkavá Volga 21 z roku 1961. Neprezradila, z ktorého kúta Matky Rusi pochádza, ale ja som tipoval Sibír...

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...vzhľadom na jej dosť vysoko položený podvozok :

Obrázok blogu

Žeby prvý sovietsky off-road pre civilov ? ;-D

Citroen 2CV, obľúbená kára hipisákov, mladých inteleguánov a francúzskych mníšiek jazdiacich demolačnú derby s Luisom de Funesom, na mňa už z diaľky bodro zatrúbil :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Tento kúsok patrí medzi najstaršie vystavené autá. Pochádza ešte z roku 1951, z ranej éry tohto modelu... Krásne zachovalý... :-)

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Jeho zelený bratránko bol menej zhovorčivý, asi práve driemal :

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Citroen 2CV patril medzi najpopulárnejšie a najikonickejšie osobné autá 20. storočia. Vďaka jeho nesmiernej popularite a kultovému statusu skončila jeho výroba len nedávno, v roku 1990.

Ale už určite všetci šomrete : "Kde sú tu doparoma Škodovky ?"

Pardon, už sa to nesie...

Tak, najsamprv, Škoda Oktávia Kombi :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Škoda Oktávia Kabrio :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 Vskutku žihadielko... :-)

Jej setra Felícia sa tiež môže popýšiť kabrioletovým prevedením :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

A toto... Nie, nebude to ďalšia Oktávia Kombi, aj napriek očividnej podobnosti. Toto je úžitková 1601 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Používala sa napr. aj ako sanitné vozidlo...

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 Čo dodať ? :-)

Iba ak - tu máte najväčšiu krásavicu spomedzi vystavených škodoviek - 1101ku z roku 1955 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Nepripomína vám trochu americké Fordky z rovnakého obdobia ? :-)))

A do hája !!! Už po nás ide "Modrý Anton" Kombi :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 ;-DDD

Najpovedomejšia Škoda aj pre tých neskôr narodených, je určite stará dobrá "embéčka" :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

A toto je tiež nejaká stará embéčka ? Ee... Renault 8, resp. 10 zo 60. rokov. ;-)

Obrázok blogu

Švédska oceľ nesmie chýbať, a tak ju tu dôstojne zastupuje tento SAAB 99 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Mno, keď ho porovnám s modelom 96, tak je to vskutku dosť výrazný dizajnérsky skok do hranatosti populárnej v 70.-tych rokoch. :-)

Fordíky tu mali aké-také symbolické zastúpenie s dvoma verziami rovnakého modelu, tiež z obdobia 70. rokov. Neboli to však typické "muscle cars" ako Mustang, charakteristické pre Severnú Ameriku. U nás v Európe letela ako jeho umiernenejšia alternatíva séria Capri, vyrábaná v Británii :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Tento červený je už Capri ďalšej generácie z druhej polovice 70.-tych rokov :

Obrázok blogu

 

Ale jedno velikááááááááánske americké auto tých čias sa predsa len ukázalo na scéne, zatieniac všetky ostatné autíčka. Áno, nik iný... ako sám veľký... Cadillac Eldorado :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...s quebeckou ŠPZkou... :-P :-)

Stráž na kraji parkoviska držal Mercedes-Benz 220 s jeho jednoduchými líniami a jednoliatou farbou :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Jeho športovejší biely braček medzitým spokojne žúroval so zvyškom partie :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...až ho jeho majiteľ musel takmer uzemnňovať... ;-DDD

K čiernemu Mercedesu sa ticho pristavila mierne meškajúca Tatra 603, alias "papalášmobil" :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Výkon mala poriadny, ale spotrebu rovnako nehoráznu... :-) Skrátka limuzína (aj na socialistické pomery)...

Obrázok blogu

Zelená Volga 24 bola po celý čas dosť nenápadná...

Obrázok blogu

...čo sa však nedá povedať o jej kolegyni, zamestnanej v službách VB... ;-)

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Nasledujúce auto je maximálne cifrovaná a nádherne modrá Warszawa z roku 1956 :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Tieto autá vyrábali Varšavské automobilové závody (FSO - Fabryka Samochodów Osobowych) v 50. a 60. rokoch. Ak sa na ne bližšie pozriete, všimnete si, že sú to vlastne ruské GAZ M20 Pobeda vyrábané pod licenciou a iným obchodným názvom...

A keď už hovoríme o "gazíkoch", česť džípov hájil práve GAZ 69. A nie hocijaký ! Rovno hasičský :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Sám by však na uhasenie požiaru nestačil, takže radšej taktne sekundoval impozantnej hasičskej Tatrovke :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

Trabík si užil pozornosti až-až - veď povedzte, jestvuje snáď kultovejšie (a coolovejšie) auto bývalého východného bloku ?

Obrázok blogu

Tento Trabant patril ešte do prvej generácie svojho modelu, čo vidieť aj na prvkoch karosérie. Vyrobili ho v roku 1964, teda v prvých rokoch produkcie "bakelitového zázraku z NDR"... :-)

Obrázok blogu

Ako ste už iste tušili, po načatí Trabiho nie je možné nenačať aj Volkswagen Chrobák :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 + jeho kabrioletové prevedenie :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 ...vrátane takéhoto experimentálnejšieho - jemné túningovaného :

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Ako určitý klinec dnešnej prehliadky ostáva tento voz, vyrábaný malou americkou automobilkou Excalibur, ktorá sa špecializuje na vytváranie plne fuknčných replík inšpirovaných dizajnom klasických áut - v tomto prípade to bol zjavne Rolls-Royce : 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Nenechajte sa klamať jeho telom... Bol skutočne vyrobený len nedávno, v roku 1982...

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...v limitovanej sérii cca 104 kusov... :-)

No, a to je už z tohtoročného zrazu veteránov v michalovských uliciach skutočne všetko, priatelia...

:-) Dobrú noc.

----

Fotografie : (C) Peter Molnár - júl 2008

Peter Molnár

Peter Molnár

Bloger 
  • Počet článkov:  146
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Peter Molnár sa menujem, občas niečo dokafrem... :-)Povolanie : Steampunkový medievalista a pilot Krvavého jastraba... ;-)"Naučiť sa lietať je jednoduché - hodiť sa o zem a netrafiť sa." (Douglas Adams) Zoznam autorových rubrík:  Len(ivý a)takMojimi očamiDuma Molnárova :-)Výstrelky literárneSubjektívne objektívomFilmárina - tvrdá drinaZápisky letcoveNa vandrovkeTörténelemPamiatkyRecenzieMuzičkaHaluzenieSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu