reklama

Hmyzia jelenica

Nie, tento článok v sebe neskrýva ďalšiu z mojich bizarných dadaisticko-surrealistických (ne)básní. Iba skromne dokumentuje vzácnu návštevu, ktorá včera podvečer prikvitla na náš zadný dvor. Zjavne sa chcela porozhliadať po okolí, vysedávajúc na kôpke starých betónových kvádrov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Kto mi tu zacláňa výhľad ?! Čo to... veľký dvojnožec... Hm, čosi mi to hovorí. Niekde som už také čosi videla...

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Júúúj, kto tu po mne blýska ?! Vrrr... Cha, to určite ten dvojnohý šašo !

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Počuj, obor ! Prestaň po mne záblesky vrhať, ak ti je koža drahá ! My samičky roháčov máme hryzadlá ešte silnejšie než naši páni manželia...

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Nežartujem ! Môj manžel je vychýrený zápasník, známy v celej našej dubovej húštine... ale beda mu, ak príde neskoro domov a má pod čapicou ! Vtedy mu pripomeniem, že som hrdá vlastníčka čierneho opasku v hryzadlovom džude !

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Joj, si ty ale dotieravý ! Žiadna úcta k starnúcej dáme... Stará som, veru stará - mám už rovné tri mesiace !

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Nie, žiadne interview nebude. Vari nevidíš, že som ti nastavila chrbát ?!

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Márne sa snažíš dať mi úplatok. Ja takéto listy zásadne nekonzumujem. A to nie som žiadna fajnovka...

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Nám roháčom chutí jedine menu z hnijúcich zvyškov dubového dreva. To je skutočná delikatesa, na to vezmi osí jed !

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"No, ale už naozaj stačilo. Zmizni, dvojnožec, chcem si ešte vychutnať trocha relaxu. A nie je to ľahký relax, musím dávať pozor na tie otravné lietajúce potvory a ich ostré zobáčiská. Ešte šťastie, že som pre väčšinu z nich príliš veľké sústo, na rozdiel od mojich drobnejších kolegov !

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

"Sedíš si na ušných otvoroch ? Už toho mám po tykadlá ! Prestaň narúšať moju súkromnú zónu, dvojnožec...

Samička roháča veľkého
Samička roháča veľkého 

...a povedz tej bielej chlpatej oblude, nech na mňa tak uprene nehľadí !

Rafko, Rafko... Zase ti zbojstvá chodia po rozume ?
Rafko, Rafko... Zase ti zbojstvá chodia po rozume ? 

Ale, no ! Rafko, fuj ! Teta roháčka je možno trochu cholerická, ale do psieho žalúdka nepatrí ! Kroť svoje temné úmysly... ;-)) 

----

Roháč veľký (Lucanus cervus) je klasickým zástupcom čeľade roháčovitých na Slovensku a zároveň našim najväčším pôvodným druhom chrobáka. U nás sa vyskytuje prevažne v južných a východných regiónoch krajiny. Jeho prirodzeným životným prostredím sú dubové porasty, obzvlášť staré dubové lesy, v ktorých má dostatok svojej základnej potravy : Odumretých a hnijúcich zvyškov starého dreva. Dnes je pomerne vzácny a lokálne dokonca aj ohrozený. Je u nás celoročne chránený a za jeho usmrtenie je dosť vysoká pokuta (cca 5000 bývalých slovenských korún). Najikonickejšími príslušníkmi druhu sú samozrejme samce (5-7,5 cm), ktoré disponujú veľkými, jelenie parohy pripomínajúcimi hryzadlami. Hryzadlá sú ukážkou bizarnej konvergentnej evolúcie : Samce roháčov ich, podobne ako samce jeleňov, využívajú pri vzájomných súbojoch. Možnosť vidieť naživo samičku roháča - asi o polovicu menšiu (2,5-5 cm) a výzorom obyčajnejšiu - je pomerne vzácna príležitosť. Vážim si, že som ju dostal, a že vďaka nej mohol vzniknúť aj tento článok. :-) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fotografie : (C) Peter Molnár - jún 2010

Peter Molnár

Peter Molnár

Bloger 
  • Počet článkov:  146
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Peter Molnár sa menujem, občas niečo dokafrem... :-)Povolanie : Steampunkový medievalista a pilot Krvavého jastraba... ;-)"Naučiť sa lietať je jednoduché - hodiť sa o zem a netrafiť sa." (Douglas Adams) Zoznam autorových rubrík:  Len(ivý a)takMojimi očamiDuma Molnárova :-)Výstrelky literárneSubjektívne objektívomFilmárina - tvrdá drinaZápisky letcoveNa vandrovkeTörténelemPamiatkyRecenzieMuzičkaHaluzenieSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu