reklama

Káry-veteráni : Zemplín Veterán Rally 2012

"Prečo o tom podujatí píšeš až teraz ? Bolo už pred viac ako rokom.", pýtate sa. Mám tri dôvody... Pekne poporiadku vám ich vysvetlím a potom sa vrhneme na článok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

1.) Od minulého roku som mal neustále technické problémy s vložením všetkých fotografií z podujatia do tohto článku. Dodnes nechápem, v čom spočívali, napriek tomu, že som článok opakovane zmazal a potom ho začal tvoriť odznova. 2.) Zemplín Veterán Rally 2013 bola nanešťastie nečakane zrušená z organizačných dôvodov. Tohto roku som teda nemal príležitosť navštíviť podujatie a urobiť o ňom menšiu fotoreportáž. Takže predsa len dokončiť tú reportáž z predchádzajúceho ročníka sa zdalo ako druhé najlepšie riešenie... 3.) Vonku je už chladno a sychravo, ako sa na november patrí, a preto by som vám chcel priniesť nejaké fotografie z obdobia letných horúčav, aby ste sa trochu ohriali. ;-) Príjemné prezeranie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dovolím si ešte poznamenať, že prednosť v článku dám autám, ktoré boli na tomto konkrétnom ročníku poprvýkrát, a autám, ktoré sú nejakým spôsobom zaujímavé alebo nezvyčajné. Pravidelných návštevníkov Zemplín Veterán Rally preto hľadajte hlavne v druhej polovici článku.

Ak máte čas a náladu, pokojne naštartujte a hor sa do prezerania fotiek...

Plagát podujatia.

Začneme (už tradične) zástupom najstarších áut na zraze :

Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 

Aj v roku 2012 dorazil na stretnutie dobre udržiavaný, takmer storočný Ford Model T. Tentokrát išlo o športovejší variant "Runabout Roadster", vyrobený v roku 1918.

Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 
Ford T Runabout Roadster (1918)
Ford T Runabout Roadster (1918) 

Žiaľ, pri niektorých nasledujúcich autách som si buď nevšimol alebo nepoznačil výrobcu a typ, takže ak ich spoznáte, dajte mi prosím vedieť a doplním o nich údaje :

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tatra
Tatra 

Zelený veteránik, model z českej stálice Tatra...

Tatra
Tatra 
Tatra
Tatra 

...s červeným čalúnením interiéru...

Tatra
Tatra 
Tatra
Tatra 
Tatra
Tatra 

Kufor je síce ešte primalý na to, aby uniesol aj náhradné pneumatiky, ale stroj už aspoň má nejaký batožinový priestor. :-)

Tatra
Tatra 

Pri tomto nádherne mosadznom autíčku nemám žiaľ ani poňatia, o akú značku ide. Ale podarilo sa mi zmapovať dopodrobna, vrátane fotografií otvorenej prednej kapoty a motora :

V porovnaní s predchádzajúcimi dvomi autami nemá tento elegantný krpec ani kufor, ale má pôsobivé puzdro na uloženie náhradnej pneumatiky.

Obrázok blogu

Zbrojovka Brno vyrábala v rokoch 1924 až 1936 aj osobné a úžitkové automobily. Toto červeno-čierne okaté čudo je model Zbrojovka Brno Z 4, konkrétne 5. séria. Tento dobový "facelift" typu už bol oblejší a aerodynamickejší ako jeho skorší predchodca z pôvodnej, 1. série.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Blyští sa nádherne. Dôkladná starostlivosť o metalízu a pochrómované časti sa nádherne vyplatila. :-)

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Napriek krátkej existencii autovýroby v Zbrojovke Brno sa im podarilo navrhnúť a vyrobiť pekných pár modelov, vrátane tohto. :-)

Citroen 11CV
Citroen 11CV 

Tento návštevník už nebol celkom nový. Videl som ho už pri mojej návšteve zrazu v roku 2010.

Citroen 11CV
Citroen 11CV 

Ak ma pamäť neklame, ide o francúzsky výrobok. S najväčšou pravdepodobnosťou je to Citroen CV 11, súčasť série Citroen Traction Avant, vyrábanej v rokoch 1934-1957.

Citroen 11CV
Citroen 11CV 

A jeho širokánsky zadný nárazník vskutku nepozná mieru ! :-D

Citroen 11CV
Citroen 11CV 

Pri novších autách sa už nezhromažďali natoľko veľké hlúčiky zvedavcov ako pri kútiku parkoviska s najstaršími veteránmi, a tak som mal podstatne menšie časové a priestorové problémy adekvátne zdokumentovať jednotlivé typy :

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 

Začnime od športiakov. Jeden z modelov hájiacich britskú česť bol tento prekrásny Triumph Spitfire 1500.

Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 

Skôr, než začal neslávny úpadok domácich britských značiek v 70. rokoch 20. storočia, Spojené kráľovstvo 60. rokov vyprodukovalo niektoré z najoslavovanejších ľahko stavaných cestných športiakov na svete.

Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 

Hoci športové modely od Triumphu mali vždy menej výrazný medzinárodný "zvuk" než tie od Jaguara, motor a odpruženie Spitfiru 1500 nie sú po technickej stránke žiadne béčka.

Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 
Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 

Tento konkrétny kus bol vyrobený až v roku 1974, na konci zlatej éry klasických britských športiakov.

Triumph Spitfire 1500
Triumph Spitfire 1500 

Keď jeden kufor nestačí... ;-)

Fiat 124 Sport Spider
Fiat 124 Sport Spider 

Neďaleko od Triumphu postával podobný, no sfarbením striebristý športiačik. Fiat 124 Sport Spider.

Fiat 124 Sport Spider
Fiat 124 Sport Spider 
Fiat 124 Sport Spider
Fiat 124 Sport Spider 

Kabriolet s príjemne aerodynamickým profilom.

Cadillac
Cadillac 

Po Forde T bol asi najstarším modelom americkej výroby tento Cadillac. Žiaľ, presný typ sa mi nepodarilo zistiť.

Cadillac
Cadillac 
Cadillac
Cadillac 
Cadillac
Cadillac 
Cadillac
Cadillac 

Staršie americké korene prezrádzal nielen chýbajúci výstužný stĺpik medzi prednými a zadnými dverami...

Cadillac
Cadillac 

...ale aj niektoré detaily sedadiel, volantu a prístrojovej dosky...

Cadillac
Cadillac 

...a najmä kedysi šialene populárne ozdobné "plutvy" v zadnej časti karosérie...

Cadillac
Cadillac 
Strieborný športiak
Strieborný športiak 

Jediné ďalšie auto, pri ktorom sa mi nepodarilo identifikovať ani značku výrobcu, ani konkrétny model, bol tento hranatejší striebristý športiak (pravdepodobne zo 70. rokov).

Strieborný športiak
Strieborný športiak 
Strieborný športiak
Strieborný športiak 
Strieborný športiak
Strieborný športiak 

Napriek tomu, že tvar prednej masky by zvádzal k takej predstave, v skutočnosti nejde o kabrioletový športový automobil.

Strieborný športiak
Strieborný športiak 
Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 

Kabrioletové športiaky z posledných 40 rokov však mali viac ako adekvátne zastúpenie v podobe modelu Fiat Bertone X1-9, na dizajne ktorého pracovalo aj spomínané slávne talianske dizajnérske štúdio. A akoby nestačil jeden X1-9, na tomto ročníku sa zišli až dva ! Takmer identické, no jeden bol návštevníkom z Česka a druhý z Holandska. Tento prvý má českého majiteľa.

Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 
Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 
Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 
Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 
Český Fiat Bertone X1-9
Český Fiat Bertone X1-9 

A tu je X1-9 holandského majiteľa :

Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 
Holandský Fiat Bertone X1-9
Holandský Fiat Bertone X1-9 

Nasledujú zúčastnené modely od Škody :

Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 

Začnime rovno s najfrajerskejším - Škoda 130 RS, pripravená výraziť na preteky do kopca alebo najbližšiu rýchlostnú skúšku rally.

Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 
Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 
Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 
Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 
Škoda 130 RS
Škoda 130 RS 

Veteránom je táto RSka aj v športovom slova zmysle. :-)

Modrá Škoda Tudor je na ZVR už dlhé roky pravidelným hosťom. Na tejto fotke sa usalašila vedľa novoprišelca, modro-bieleho Citroenu 2CV.

"Modraňa" však nebola jediným Tudorom na podujatí. Okrem nej poctila zraz svojou návštevou aj táto biela Škoda 1100-938 Tudor.

V nedávnej minulosti sa zúčastnila stretnutí veteránov aj v maďarskom Debrecíne.

Zadné okienko síce spôsobuje cúvajúcemu vodičovi vrásky na čele, ale Tudor má vcelku elegantné, oblé pozadie...

Skupinku Tudorov uzatvárala táto zriedkavá sanitka, variant 1100-ky. Farba metalízy á la "slonovina".

Jeden z nástupcov Škody Tudor, Škoda 1200-955 (často prezývaná "Sedan"), bola zastúpená týmto bordovo-bielym kúskom.

So zástupcami ďalšieho modelu z 50. rokov, Škodou 440 Spartak, sa akoby roztrhlo vrece:

Obrázok blogu

Svetlozelená...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Bordovo červená...

Obrázok blogu

Biela...

Neďaleko oddychovala aj svetlomodrá Škoda Octavia Kombi zo 60. rokov.

Škoda Felícia
Škoda Felícia 

A rovesníčka z rovnakého obdobia, kabrioletová verzia Škody Felícia, si júlové slnko užívala plnými dúškami...

Škoda Felícia
Škoda Felícia 
Škoda Felícia
Škoda Felícia 

Vracajúcimi sa návštevníkmi boli aj ďalší účastníci 6. ročníka z roku 2010, mikrobus Fiat 900E Panorama a policajný Moskvič.

Škody 60. rokov uzatvárala táto krásna paradajkovo červená "embéčka".

Vzhľadovo o čosi nudnejšia sivozelená 100-ka ohlasovala nástup 70. rokov...

Menší skok z minulosti škodoviek do ich súčasnosti predstavovala návšteva raného, predvádzacieho modelu mestského autíčka Škoda Citigo.

Naša stará známa z predchádzajúcich ročníkov, tmavomodrá poľská FSO Warszawa, bola jediným autom, ktoré sa rozhodlo uniknúť júlovej horúčave a skryť sa do vstupnej haly Zemplín Shopping Center.

Klimatizácia jej hádam prospela...

Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 

Tatier 603 ste v reportážach z predchádzajúcich ročníkov ZVR už videli viacero. Prečo teda neskúsiť inú papalášsku limuzínu z ďalšej krajiny východného bloku ? Toto je ojedinelý Wartburg 311 Limousine, odvodený od štandardnej verzie 311-ky.

Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Wartburg 311 Limousine
Wartburg 311 Limousine 
Fiat 131
Fiat 131 

Defilé "hranáčov" začínalo týmto bielym Fiatom 131...

Fiat 131
Fiat 131 
Fiat 131
Fiat 131 
Fiat 131
Fiat 131 
Ford Consul
Ford Consul 

...a pokračovalo Fordom Consul, s metalízou farby ľadového čaju...

Ford Consul
Ford Consul 

Ide konkrétne o Ford Consul tretej generácie, vyrábaný v 70. rokoch. Aby sa odlíšil od predchádzajúcich dvoch generácií, ktoré boli vzhľadovo v mnohom odlišné, nazývali ho aj Ford Granada.

Ford Consul
Ford Consul 
Ford Consul
Ford Consul 
Ford Consul
Ford Consul 
Ford Consul
Ford Consul 

Ani na 8. ročníku nemohli chýbať motocykle od výmyslu sveta.

Väčšina motoriek a ich batožinových miniprívesov boli známe tváre, ktoré zraz navštevujú pravidelne...

...medzi nimi i náš starý známy, "Kanárik"... :-)

Na návštevu prišla aspoň jedna československá Čezeta, s charakteristickým "kyklopím" svetlometom :

Ale ako vidíte, nebol to celkom klasický moped Čezeta...

...ale jeho nákladná verzia...

...v podobe takejto podivnej úžitkovej mototrojkolky s neveľkou korbou...

S hladkosťou väčšiny povrchu tejto Čezety ostro kontrastoval kostrovitý vzhľad zadnej nápravy.

Výkonné motorky so sajdkárou reprezentovalo toto desaťročia staré BMWčko.

Tento mopedík bol veľmi milo vyzerajúca vecička... :-)

Velorex Oskar (červený a žltý)
Velorex Oskar (červený a žltý) 

Zlatým klincom motocyklových podivností boli - ako inak - tieto dva Velorexy.

Velorex Oskar (červený a žltý)
Velorex Oskar (červený a žltý) 

Môžete im nadávať do mikroáut a "hadrplánov", ale Oskarovia sú napriek svojej neveľkej kabíne stále srdcom a dušou motocyklami.

Velorex Oskar (žltý)
Velorex Oskar (žltý) 
Velorex Oskar (žltý)
Velorex Oskar (žltý) 
Velorex Oskar (žltý)
Velorex Oskar (žltý) 
Velorex Oskar (žltý)
Velorex Oskar (žltý) 

Či už banánová príchuť...

Velorex Oskar (červený)
Velorex Oskar (červený) 
Velorex Oskar (červený)
Velorex Oskar (červený) 

...alebo malinová...

Velorex Oskar (červený)
Velorex Oskar (červený) 

...Velorex Oskar o svojích zanietených fanúšikov tak skoro neprijde... :-)

Podobné je to aj s ďalšou subkultúrou fanúšikov áut pôvodom z bývalého východného bloku :

Športový Trabant
Športový Trabant 

Áno, nechýbal aspoň jeden legendárne versatilný Trabík. O vysokej upraviteľnosti auta svedčí aj športovejšia úprava tohto bordovo-fialového Trabantu.

Športový Trabant
Športový Trabant 
Športový Trabant
Športový Trabant 
Športový Trabant
Športový Trabant 

A ďalšie nenáročné, zľudovelé auto, tentokrát "západného" pôvodu, zastupoval tento neskorší model slávneho Citroenu 2CV :

Citroen 2CV
Citroen 2CV 
Citroen 2CV
Citroen 2CV 
Citroen 2CV
Citroen 2CV 
Citroen 2CV
Citroen 2CV 

Reportáž uzatvoríme prehliadkou malých i veľkých úžitkových automobilov, ktoré patria medzi pravidelných účastníkov michalovského zrazu :

Hasičský GAZ 69
Hasičský GAZ 69 

Hasičská verzia GAZ-u 69.

Hasičský GAZ 69
Hasičský GAZ 69 
Hasičský GAZ 69
Hasičský GAZ 69 
Hasičský GAZ 69
Hasičský GAZ 69 
Hasičský GAZ 69
Hasičský GAZ 69 

Policajný Moskvič, v starších poznávacích farbách československej VB.

Takmer 50 rokov stará DKW Munga, poloobojživelný vojenský terénny automobil.

Na sklápateľných korbových laviciach sa nájde miesta dosť...

Výfuk je orientovaný dohora, aby sa nepoškodil počas brodenia riek.

Chevrolet El Camino (1983)
Chevrolet El Camino (1983) 

Korbové dodávočky šité na mieru farmárom zastupoval už tradične tento biely Chevrolet El Camino.

Chevrolet El Camino (1983)
Chevrolet El Camino (1983) 
Chevrolet El Camino (1983)
Chevrolet El Camino (1983) 
Odťahový Barkas B-1000
Odťahový Barkas B-1000 

Tretí východonemecký exemplár na zraze, odťahová verzia dodávky Barkas B-1000.

Odťahový Barkas B-1000
Odťahový Barkas B-1000 
Odťahový Barkas B-1000
Odťahový Barkas B-1000 
Odťahový Barkas B-1000
Odťahový Barkas B-1000 

Väčšie nákladiaky československej výroby neostali v štichu. Reprezentovala ich pre požiarnikov upravená Praga RN z Klubu historických vozidiel Michalovce (KHVMI), hlavného organizátora podujatia.

----

Fotografie : (C) Peter Molnár - júl 2012

Peter Molnár

Peter Molnár

Bloger 
  • Počet článkov:  146
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Peter Molnár sa menujem, občas niečo dokafrem... :-)Povolanie : Steampunkový medievalista a pilot Krvavého jastraba... ;-)"Naučiť sa lietať je jednoduché - hodiť sa o zem a netrafiť sa." (Douglas Adams) Zoznam autorových rubrík:  Len(ivý a)takMojimi očamiDuma Molnárova :-)Výstrelky literárneSubjektívne objektívomFilmárina - tvrdá drinaZápisky letcoveNa vandrovkeTörténelemPamiatkyRecenzieMuzičkaHaluzenieSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu